Podsumowanie projektu

W Gimnazjum w Mrozach zakończył się matematyczny projekt edukacyjny pod nazwą „Smart edukacja”, realizowany w ramach programu grantowego Fundacji mBanku pod nazwą mPotęga. Pozyskano 8000 PLN na zajęcia, pomoce, materiały, nagrody  dla 15 uczestników projektu.

 W październiku grupa projektowa mPotęgi szukała matematyki w fizyce i astronomii.
Odkryła bardzo duże liczby i ich zapis w notacji wykładniczej opisujące odległości w naszym Układzie Słonecznym. Oprócz warsztatów w szkole grupa odwiedziła Centrum Nauki Kopernik w Warszawie, aby tam samodzielnie przeprowadzać doświadczenia na wybranych eksponatach.
Uczestniczyła też w:
1. Teatrze Wysokich Napięć w spektaklu „Pojedynek mistrzów Edisona i Tesli”
2. koncercie „Grających tesli”
3. mini warsztatach ” W poszukiwaniu cząsteczek”, „Pokrętne drogi światła”, „Magnetyzm a lewitacja”.
Następnie obejrzała wystawę w planetarium „Patrz, Ziemia”; i film  „Co kryje wszechświat ?” oraz spotkała się z naukowcem, który omówił jak na przestrzeni dziejów zmieniały się metody odkrywania wszechświata. Młodzież wykazała się dużym zainteresowaniem poznawania najdalszych zakątków kosmosu, zadawała ciekawe pytania w języku angielskim.W listopadzie uczestnicy SMART edukacji szukali matematyki w biologii i w chemii. W tym celu odwiedzili Zakład Gospodarki Komunalnej w Mrozach, gdzie poznali zasady oczyszczania ścieków komunalnych i sposoby uzdatniania wody po biologicznym oczyszczaniu. Odwiedzili też Zakład Diagnostyki Laboratoryjnej w Samodzielnym Specjalistycznym Zespole Zakładów Opieki Zdrowotnej im. dr. Teodora Dunina w Rudce. Tam zapoznali się z pracą laborantek. Obejrzeli wykorzystanie odczynników chemicznych i sposoby hodowli szczepów bakterii w laboratorium szpitalnym.
W czasie pokazów oglądali filmy i prezentacje związane z występowaniem złotej liczby w przyrodzie i ciągu Fibonacciego w biologii. Na warsztatach obliczali stężenia procentowe roztworów chemicznych i  stopów metali. Grudzień to miesiąc, w którym poszukiwano matematyki w sztuce i architekturze, uczestnicy skupili się na obliczaniu złotej liczby czy wyznaczaniu złotego podziału odcinka. Obejrzeli filmy dotyczące boskiej proporcji w architekturze i sztuce.
Podczas wycieczki do Warszawy odwiedzili „Dom zagadek”, tam wykazali się umiejętnością dedukcji i szczęśliwie opuścili „Egipską piramidę”, a także zapobiegli wojnie między Słowianami i Ażdachami.
Projekt podsumowały konkursy, w których 4 uczestników otrzymało jako nagrody tablety Lenovo.